Virgin Atlantic ruší genderové uniformy a dává zaměstnancům možnost vybrat si, jak se budou prezentovat

Obrázek: va

Uniformy jsou součástí pracovní kultury v mnoha organizacích. Kromě toho, že představují způsob reprezentace společnosti, mohou být důležité i pro bezpečnost pracovníků. Zároveň však ve většině případů omezují genderovou prezentaci a sebevyjádření. Proto Virgin Atlantic na konci září vydala prohlášení, že zavádí politiku genderové neutrality. Palubní personál, pozemní personál letiště a piloti si nyní mohou vybrat mezi jasně červenou uniformou, která se skládá ze saka a sukně, a vínovou variantou, tvořenou sakem a kalhotami s kravatou, bez ohledu na pohlaví nebo genderovou identitu. Globální britská letecká společnost se sídlem v Londýně zaměstnává 6 500 lidí po celém světě a létá se zákazníky do 27 destinací na čtyř kontinentech.

Obrázek: va2

Ke kroku, kterým upevňuje svoji pozici nejinkluzivnější letecké společnosti na obloze, přistoupila Virgin Atlantic v návaznosti na výsledky výzkumů , které ukazují, že vyšší inkluzivita ze strany zaměstnavatele zvyšuje duševní pohodu, vyvolává pocity štěstí a vytváří lepší prostředí pro zaměstnance i zákazníky. K prvním změnám v rámci agendy „Be Yourself“ se společnost odhodlala již v roce 2019, kdy dala palubnímu personálu na výběr, zda bude používat make-up, a také možnost nosit kalhoty a pohodlnější boty bez podpatků. Nedávno zrušila i omezení týkající se viditelných tetování u členů posádky.

Kromě možnosti vybrat si z uniforem navržených Vivienne Westwood tu, ve které se zaměstnanec cítí nejlépe, nově společnost zavádí volitelné odznáčky s rodovým zájmenem, díky nimž dá člen personálu nebo zákazník jednoduše najevo, jak si přeje být oslovován. Virgin Atlantic také změnila systém prodeje letenek, aby umožnila cestujícím s genderově neutrálními pasy použít kódy pohlaví „U“ jako nezveřejněné nebo „X“ jako nespecifikované a také genderově neutrální titul „Mx“. Poslední novinkou je povinné školení o inkluzivitě pro všechny zaměstnance aerolinky a vzdělávací iniciativy pro partnery v cestovním ruchu a hotely s cílem zajistit pro cestující bezpečnost v zemích, ve kterých pro komunitu LGBT+ existují bariéry.

Obrázek: va3

Minulý týden letecká společnost zveřejnila několik reklamních videí propagujících aktualizované zásady, v nichž se objevuje i porotkyně americké reality show RuPaul's Drag Race Michelle Visage. „Jako matka nebinárního dítěte a podporovatelka LGBT+ komunity vnímám tyto snahy Virgin Atlantic o vyšší inkluzivitu jako nesmírně důležité a osobní. Lidé se cítí daleko lépe, když mají na sobě to, v čem se cítí dobře. Tato politika genderové neutrality lidem umožňuje, aby byli tím, kým jsou, a chodili do práce s nadšením,“ uvádí Visage v jednom z videí. „Aktualizovaná politika genderové neutrality je pro mě velmi důležitá. Jako nebinární osobě mi to umožňuje být v práci sama sebou a mít možnost volby své uniformy," doplňuje letuška Jamie Forsstroem. „Ve Virgin Atlantic věříme, že každý se může postavit výzvám, bez ohledu na to, kým je. Proto je tak důležité, abychom našim lidem umožnili přijmout svou individualitu a být v práci sám sebou,” uzavírá obchodní ředitel Virgin Atlantic Juha Jarvinen.

Fotografie: Virgin Atlantic