Módní studio Franco Arazzi

Franco Arrazi 1

Druh zařízení: Designové studio

Ulice: Italská 15

PSČ a Město: 120 00 Praha 2

fotka1: fotka1

fotka2: fotka2

fotka3: fotka3

fotka4: fotka4

fotka5: fotka5

Druh zařízení: Designové studio

Ulice: Italská 15

PSČ a Město: 120 00 Praha 2

fotka1: fotka1

fotka2: fotka2

fotka3: fotka3

fotka4: fotka4

fotka5: fotka5

franco arrazi 1

Módní studio Franco Arrazi se věnuje návrhům a tvorbě originálních módních doplňků. Ve své tvorbě se věnují také například doplňkům pro hendikepované nebo pro ženy s holou hlavou po chemoterapii.

Sochařka Olina Francová a grafička Jitka Arazimová jsou kamarádky od střední výtvarné školy. Sešly se shodou okolností před šesti lety a začaly pod společnou značkou Franco Arazzi navrhovat a šít kožené kabelky. Vymýšlení designu tam, kde většina tvůrců řekne, že nic nového se již vymyslet nedá, je naprosto uchvátil.

Dnes jejich tvorbu pozná na první pohled i ten, kdo se o módu jinak nezajímá. Můžeme se s ní setkat pravidelně na Czech Design Weeku. Letos se ho účastnily se svou novou kolekcí Multibags Rebels i zúčastnily se také módní přehlídky v rámci London Fashion Week.

Zkoumání možností designu předmětů na přenášení věcí je přivedla k otázce multifunkčnosti i ke tvorbě pro tělesně hendikepované v neziskovém projektu, ve kterém projektovaly tašky, kabelky i batohy pro jednotlivé osoby s různým druhem postižení „přímo na tělo“. Nejnovějším jejich neziskovým projektem je navrhování čepic „na holou hlavu“ pro ženy po chemoterapii. Je to i odpověď na otázku, jak se designérka vyrovnává se zákeřnou nemocí.

Společným krédem obou autorek je, že dobrý design obohacuje život a spojuje lidi se stejným cítěním. Že móda může a má být i zábavná, jak pro jejího tvůrce, nositele, tak i pro běžného pozorovatele. A je jedno, zda je vám dvacet či sto.

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.