Přihlásit se + Přidej se!
Přihlašte se
You need to sign in to those awesome features
ANEBO
Remember me
Power by Joomla Templates - BowThemes

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Jméno (*)
Uživatelské jméno (*)
Heslo (*)
Potvrzení hesla (*)
Email (*)
Potvrzení e-mailu (*)

Blog Nadpis

Příběhy, články a rozhovory

Rom v titulku prodává

Rom v titulku prodává, nekupujte nenávist

Romy soudíme přísněji. Soudí je tak i dospívající generace ve věku 15 až 25 let. Alespoň to ukázal nedávný průzkum agentury Median mezi tisícovkou respondentů. Zrekapitulujme si případy, kdy pouhá domněnka o romském pachateli stačila k odsudku všech Romů na sociálních sítích a v některých případech i k demonstracím pod taktovkou neonacistů.


Kateřina Čopjaková 13. 2. 2015

Výzkum: Mladí neměří Romům stejným metrem

Výzkum: Mladí neměří Romům stejným metrem

V reprezentativním výzkumu, který pro HateFree zpracovala agentura Median na konci roku 2014 na reprezentativním vzorku 1000 lidí ve věku 15-25 let, mladí lidé například hodnotili pravdivost 7 tvrzení o Romech. Pět z nich byly populární smyšlenky a zkreslené informace vycházející z hoaxů šířených mezi veřejností.


HateFree Culture 11. 2. 2015

Nenávist ti nesluší!

Muslimové v ČR: Ne naším jménem!

Po útocích v Paříži nás oslovili někteří z muslimů, kteří v České republice žijí, s prosbou o spolupráci na jejich veřejném odsouzení násilí a terorismu. Své prohlášení se rozhodli pojmout jako variaci na celosvětovou kampaň Not in my name, proto jsme společně vytvořili sérii fotografií, na které říkají, že teroristé rozhodně nejednají jejich jménem.


HateFree Culture 8. 2. 2015

O českém antiislamismu

Petr Honzejk: O českém antiislamismu

V bojování cizích válek jsme my Češi mimořádně dobří. Víme přesně, co kdy kde má kdo udělat a zřídkakdy si to necháme pro sebe, protože jsme názoru, že plýtvat talentem se nemá a poradit, to my opravdu umíme. Jsme tím lepší, čím méně se nás problém týká a čím pravděpodobnější je, že ve skutečnosti nebudeme muset nic dělat. Když jde naopak o naše vlastní trable, tak ouha. Stavíme se k nim důsledně bokem. Tedy v lepším případě.


Petr Honzejk 31. 1. 2015

Umění se přizpůsobit

Pronajmu byt. Cikáni nevolat.

Prý se máme přizpůsobit. Chodit do školy, vzdělávat se, nebýt hluční, pracovat, nevybočovat a co já vím co ještě. Dnes jsem tím, po čem mnozí volají a i tak je to málo. V Čechách žiji již desátý rok a už hodně dlouho jsem nepocítila onu xenofobní povahu některých Čechů tak silně jako při hledání bytu. Nesplňovala jsem, tedy alespoň jsem se domnívala, že nesplňuji, žádná kritéria pro nevydařenou dohodu o pronájmu: Praha - relativně anonymní multikulturní hlavní město, čtvrť nezatížená příběhy o romských barácích a přepadeních, studium, stálé zaměstnání, čistý trestní rejstřík …


Renáta Berkyová 20. 1. 2015

O českém antiislamismu

Analýza: Homoklády, musulmani a tmavočeši online

Romové, muslimové, homosexuálové, cikáni, homoklády, tmavočeši a musulmani. Témata, která s oblibou na internetu diskutujeme a pojmy, které rádi používáme. Většinou ne právě vybíravým způsobem, často s nenávistí a odporem. Jsme na internetu často pod rouškou anonymity snášenliví nebo spíše naopak? Rozhodli jsme se to začít měřit a zjistili tak například, že nárůst odporu k muslimům zvýšil také nesnášenlivost vůči Romům a homosexuálům.


Petr Zavoral 3. 2. 2015

Umění se přizpůsobit

Ritika - hidžra ze západního Dillí

Ritiku jsem poznal v roce 2011 při svém prvním setkání s komunitami hidžer (uzavřených skupin transsexuálek, v západním Dillí). Hned jsme si padli do oka a stali se z nás dobří přátelé. Ritika pracuje v jedné neziskovce, která se věnuje práci s LGBT menšinami. Nízký plat jí ovšem nestačí. Aby uživila rodinu, musí se vedle denní profese, tak jako většina hidžer dnes, živit prostitucí. Její vnitřní síla a odhodlání splnit si své sny mě fascinovala. Proto jsem se rozhodl její život dlouhodobě dokumentovat.


Lukáš Houdek 30. 1. 2015

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.