Blog Nadpis

Příběhy, články a rozhovory

Muži sdílejí, kdy se zastali obtěžovaných žen. „Někdy se stačí jen nesmát mysoginním vtipům.“

Lidé se při výčtu případů obtěžování žen často soustředí na muže-agresory, až by se mohlo zdát, že mezi nimi snad nejsou žádní, kteří by se naopak obtěžované ženy zastali. Uživatelka Twitteru @emraz, kterou sleduje téměř 140 tisíc lidí, vyzvala muže, aby pod jejím příspěvkem sdíleli své zkušenosti, kdy se postavili proti obtěžování žen.  Na její tweet  reagovalo během pouhých dvou dnů víc než 800 lidí. Mezi nimi byli jak muži, které autorka příspěvku původně vyzvala, ale také ženy, kterých se nějaký muž zastal a ochránil je před obtěžováním. Řada dalších uživatelů neskrývala nadšení z jednotlivých příhod, které „obnovily jejich víru v lidskost“.


Kateřina Gamal Richterová 11. 4. 2019

„Kdy jste se rozhodli, že budete homo?” Muž spustil lavinu příběhů, které baví internet

Někteří gayové, lesby a bisexuálové se občas setkávají se zvláštními otázkami, které se týkají jejich života nebo sexuality. Mnohdy pramení jen z nevědomosti nebo zvědavosti, nemusí za nimi být zlý úmysl. V gay komunitě se pak často takové historky tradují a jsou jedním ze zdrojů legrace při večírcích s přáteli, kde probíhá soutěž o nejbizarnější otázku. Na jednu z těch zřejmě nejčastějších se rozhodl na svém Twitteru zareagovat uživatel Simon H a oznámil tak svým sledujícím, kdy se ROZHODL, že bude gay. A svou otázkou „Takže. Gayové. Kdy jste se vy všichni rozhodli, že budete homo?” spustil lavinu. A tato „přiznání” baví internet. Z některých však současně mrazí.


Lukáš Houdek 8. 4. 2019

Britský chlapec se narodil s albinismem. Nyní je hvězdou módních kampaní

„Elijahův otec ani já jsme neměli tušení, že jsme nositelé tohoto onemocnění. Pokud víme, nikdy jím nikdo v naší rodině netrpěl,“ říká Lucy, matka pětiletého chlapce, který se narodil s albinismem. Jde o genetické onemocnění, které se vyznačuje nedostatkem melaninu. Protože právě melanin obyčejně kůži chrání před poškozením světlem, jsou lidé s albinismem pro jeho nedostatek náchylní ke spálení i rakovině kůže. Pětiletý Elijah Enwerem z anglického Willenhallu si vždy uvědomoval, že se od ostatních dětí liší, naučil se však svůj jedinečný vzhled přijmout.


Kateřina Gamal Richterová 4. 4. 2019

Na londýnských budovách se objevily obří prsy. Měly podpořit matky v kojení na veřejnosti

Podle tři roky starého průzkumu se 60 % Britek stydí kojit na veřejnosti, zatímco 20 % se domnívá, že to jejich okolí vnímá jako obtěžující. Jedna z deseti žen se pak rozhodla na veřejnosti nekojit kvůli postojům okolí. Na to minulou neděli, na Den matek, zareagovala společnost Elvie, když na čtyři londýnské budovy pod hashtagem #FreeTheFeed umístila monstrózní obnažené ženské prsy. Podle svého prohlášení se tak snaží bojovat proti stigmatu, které kojení ve společnosti obestírá.


Lukáš Houdek 9. 4. 2019

„Miluji své tělo. Strie a jizvy jsou připomínkou mé zkušenosti.” Reklama ukazuje skutečná těla maminek

„Existuje spousta marginalizovaných skupin, které v médiích nevidíme,“ uvedla britská fotografka Sophie Mayanne, která vytvořila reklamní fotografie žen, které se v nedávné době staly matkami. Jejich těla nejsou dokonalá tak, jak býváme v reklamách zvyklí, a o to jde. Mnohé z žen odhalují jizvy či strie. „Chtěli jsme, aby snímky byly autentické a upřímné a dokumentovaly rozmanitost těl žen - matek,“ vysvětlila pro CNN fotografka , která už před dvěma lety oznámila, že ve své práci nebude „digitálně upravovat těla“.  Podle serveru Glamour výzkumy uvádějí, že více než polovina matek zažije po porodu pocit nespokojenosti se svým tělem a více než 60 % matek ve Spojeném království si všímá, že jejich zkušenosti nejsou vhodně prezentovány ve sdělovacích prostředcích. Proto je cílem kampaně společnosti Mothercare v rámci soutěže Transport for London „The Women We See“ ukázat londýnskou rozmanitost, ženy z různých prostředí a především bez ‚škodlivých stereotypů‘, které mohou reklamy obsahovat. Reklama se nyní objevuje ve více než 30 stanicích metra po celém Londýně.


Marie Škardová 7. 4. 2019

Radikální krása: Modelové a modelky s Downovým syndromem dobývají svět módy

Zebedee Management je modelingová agentura, která zaměstnává lidi s různými druhy postižení. Spolupracuje s předními značkami jako Mercedes Benz nebo River Island, případně slavnými světovými fotografy. Podle ředitelky agentury se i tyto firmy snaží posouvat hranice krásy. Zebedee Management dlouhodobě zastupuje a propaguje také modely a modelky s Downovým syndromem. A právě u příležitosti Světového dne Downova syndromu, který připadá na 21. březen, vytvořila ve spolupráci s Radical Beauty Project speciální sadu módních portrétů, na kterých pózují právě tváře agentury, které se narodily s touto diagnózou. Jak dospělí, tak děti.


Lukáš Houdek 3. 4. 2019

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.