Blog Nadpis

Příběhy, články a rozhovory

„Kdy jste se rozhodli, že budete homo?” Muž spustil lavinu příběhů, které baví internet

Někteří gayové, lesby a bisexuálové se občas setkávají se zvláštními otázkami, které se týkají jejich života nebo sexuality. Mnohdy pramení jen z nevědomosti nebo zvědavosti, nemusí za nimi být zlý úmysl. V gay komunitě se pak často takové historky tradují a jsou jedním ze zdrojů legrace při večírcích s přáteli, kde probíhá soutěž o nejbizarnější otázku. Na jednu z těch zřejmě nejčastějších se rozhodl na svém Twitteru zareagovat uživatel Simon H a oznámil tak svým sledujícím, kdy se ROZHODL, že bude gay. A svou otázkou „Takže. Gayové. Kdy jste se vy všichni rozhodli, že budete homo?” spustil lavinu. A tato „přiznání” baví internet. Z některých však současně mrazí.


Lukáš Houdek 8. 4. 2019

Britský chlapec se narodil s albinismem. Nyní je hvězdou módních kampaní

„Elijahův otec ani já jsme neměli tušení, že jsme nositelé tohoto onemocnění. Pokud víme, nikdy jím nikdo v naší rodině netrpěl,“ říká Lucy, matka pětiletého chlapce, který se narodil s albinismem. Jde o genetické onemocnění, které se vyznačuje nedostatkem melaninu. Protože právě melanin obyčejně kůži chrání před poškozením světlem, jsou lidé s albinismem pro jeho nedostatek náchylní ke spálení i rakovině kůže. Pětiletý Elijah Enwerem z anglického Willenhallu si vždy uvědomoval, že se od ostatních dětí liší, naučil se však svůj jedinečný vzhled přijmout.


Kateřina Gamal Richterová 4. 4. 2019

„Jsem hloupá, jsem zkrachovalec,” napsala 10letá žákyně v básni o dyslexii. Je hitem internetu

„Jsem hloupá, nikdo by nikdy neřekl, že mám talent na slova. Byla jsem předurčena k tomu, být skvělá, to byl ale omyl,” začíná báseň s názvem Dyslexie, kterou poslední únorový den zveřejnila na svém twitterovém účtu učitelka Jane Broadis ze základní školy v britském Hertfordshire. Napsala ji její 10letá žačka. „Jsem zkrachovalec. Nikdo by mě nikdy nedokázal přesvědčit, že můžu něco v životě dokázat,” stojí ve zbytku díla. Žáci měli za úkol napsat báseň, která dává smysl při čtení zepředu i zezadu. A právě tato při čtení pozpátku odhaluje další rovinu i možný dosud skrytý talent malé dívky. Ona sama dyslexii nemá, podle učitelky je však velmi empatická a vnímá problémy svých spolužáků, kteří se s takovými obtížemi potýkají, včetně posměchu ostatních a pocitu méněcennosti. Z básně se stala na internetu senzace. Sdílelo ji více než 50 tisíc lidí a prostor jí věnovala také četná média včetně televize BBC.


Lukáš Houdek 2. 4. 2019

„Miluji své tělo. Strie a jizvy jsou připomínkou mé zkušenosti.” Reklama ukazuje skutečná těla maminek

„Existuje spousta marginalizovaných skupin, které v médiích nevidíme,“ uvedla britská fotografka Sophie Mayanne, která vytvořila reklamní fotografie žen, které se v nedávné době staly matkami. Jejich těla nejsou dokonalá tak, jak býváme v reklamách zvyklí, a o to jde. Mnohé z žen odhalují jizvy či strie. „Chtěli jsme, aby snímky byly autentické a upřímné a dokumentovaly rozmanitost těl žen - matek,“ vysvětlila pro CNN fotografka , která už před dvěma lety oznámila, že ve své práci nebude „digitálně upravovat těla“.  Podle serveru Glamour výzkumy uvádějí, že více než polovina matek zažije po porodu pocit nespokojenosti se svým tělem a více než 60 % matek ve Spojeném království si všímá, že jejich zkušenosti nejsou vhodně prezentovány ve sdělovacích prostředcích. Proto je cílem kampaně společnosti Mothercare v rámci soutěže Transport for London „The Women We See“ ukázat londýnskou rozmanitost, ženy z různých prostředí a především bez ‚škodlivých stereotypů‘, které mohou reklamy obsahovat. Reklama se nyní objevuje ve více než 30 stanicích metra po celém Londýně.


Marie Škardová 7. 4. 2019

Radikální krása: Modelové a modelky s Downovým syndromem dobývají svět módy

Zebedee Management je modelingová agentura, která zaměstnává lidi s různými druhy postižení. Spolupracuje s předními značkami jako Mercedes Benz nebo River Island, případně slavnými světovými fotografy. Podle ředitelky agentury se i tyto firmy snaží posouvat hranice krásy. Zebedee Management dlouhodobě zastupuje a propaguje také modely a modelky s Downovým syndromem. A právě u příležitosti Světového dne Downova syndromu, který připadá na 21. březen, vytvořila ve spolupráci s Radical Beauty Project speciální sadu módních portrétů, na kterých pózují právě tváře agentury, které se narodily s touto diagnózou. Jak dospělí, tak děti.


Lukáš Houdek 3. 4. 2019

„Táta je smutný. Pro jeho donuty nikdo nepřišel,“ napsal syn na Twitter. Lidé na ně nyní stojí fronty

O tom, že sociální sítě mají velký vliv a mnohdy dokážou lidem velmi pomoci, není pochyb. Jediná fotka s krátkým popiskem změnila život Satharithu Byovi. Ten si v texaském Missouri otevřel obchod s donuty, Billy´s Donuts, které také sám peče. Jenže jeho podnikatelské umění se nesetkalo s takovým úspěchem, jak očekával, a v den slavnostního otevření chybělo to hlavní – zákazníci. To se velmi dotklo jeho syna Billyho, který svého posmutnělého otce přímo v obchodě vyfotil. Fotku poté zveřejnil na Twitteru se slovy „Můj táta je smutný, protože nikdo do jeho obchodu s donuty nepřišel.“ 


Kateřina Gamal Richterová 28. 3. 2019

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.