Blog Nadpis

Příběhy, články a rozhovory

„Nepůjde na promoci, nemá oblek,“ napsala o spolužákovi. Lidé mu zorganizovali nezapomenutelný den

Denga, studentka univerzity v jihoafrickém Witwatersrandu, spustila na Twitteru záplavu laskavých gest a pomoci, když na této sociální síti zkoušela štěstí a snažila se pro svého blízkého kamaráda a spolužáka sehnat sako na oslavu zakončení studia. Neměl totiž nic vhodného na sebe a na oslavu proto nechtěl přijít. To nemohla jeho kamarádka Denga dopustit. Tajně mu ke kalhotám, které jako jediné měl, koupila bílou košili a právě na Twitteru sháněla někoho, kdo by mu půjčil tmavě modré sako.  Zřejmě netušila, co jedním příspěvkem způsobí.


Kateřina Gamal Richterová 18. 4. 2019

Splnil poslední přání své umírající ženy a natočil její oblíbenou píseň. Vydělala statisíce pro děti v nouzi

V červenci minulého roku byla devětatřicetiletá matka dvou dětí Ruth Merriman na školení jako budoucí advokátka dětské charity v Londýně. V té době jí však byl diagnostikován Non-Hodgkinův lymfom, onemocnění, které způsobuje rakovinu krve. Léčba nefungovala a na začátku letošního března Ruth zemřela. Jejím posledním přáním bylo nahrát s rodinou a přáteli svoji oblíbenou píseň a z výtěžku podpořit charitu, pro kterou pracovala. A tak se její manžel John pustil do práce, aby se její přání stalo realitou.


Marie Škardová 14. 4. 2019

Na londýnských budovách se objevily obří prsy. Měly podpořit matky v kojení na veřejnosti

Podle tři roky starého průzkumu se 60 % Britek stydí kojit na veřejnosti, zatímco 20 % se domnívá, že to jejich okolí vnímá jako obtěžující. Jedna z deseti žen se pak rozhodla na veřejnosti nekojit kvůli postojům okolí. Na to minulou neděli, na Den matek, zareagovala společnost Elvie, když na čtyři londýnské budovy pod hashtagem #FreeTheFeed umístila monstrózní obnažené ženské prsy. Podle svého prohlášení se tak snaží bojovat proti stigmatu, které kojení ve společnosti obestírá.


Lukáš Houdek 9. 4. 2019

Gillette obsadila do reklamy korpulentní modelku. Čelí vlně kritiky i urážkám

Značka dámských holících strojků Gillette Venus se začátkem dubna rozhodla využít pro reklamu na sociálních sítích takzvanou plus size modelku Annu O’Brian. Ta je populární blogerkou vystupující pod pseudonymem Glitter + Lazers. Podle své pozdější reakce proto, aby ukázala diverzitu žen, které produkty společnosti používají. Zatímco někteří takové ztvárnění reklamy vítají, spustila fotografie bouři na sociálních sítích. Mnozí z tisíců diskutujících viní společnost z propagace nezdravého způsobu života. Jiní sdílejí urážlivé komentáře na adresu modelky. Společnost sebe i modelku brání.


Lukáš Houdek 15. 4. 2019

Muži sdílejí, kdy se zastali obtěžovaných žen. „Někdy se stačí jen nesmát mysoginním vtipům.“

Lidé se při výčtu případů obtěžování žen často soustředí na muže-agresory, až by se mohlo zdát, že mezi nimi snad nejsou žádní, kteří by se naopak obtěžované ženy zastali. Uživatelka Twitteru @emraz, kterou sleduje téměř 140 tisíc lidí, vyzvala muže, aby pod jejím příspěvkem sdíleli své zkušenosti, kdy se postavili proti obtěžování žen.  Na její tweet  reagovalo během pouhých dvou dnů víc než 800 lidí. Mezi nimi byli jak muži, které autorka příspěvku původně vyzvala, ale také ženy, kterých se nějaký muž zastal a ochránil je před obtěžováním. Řada dalších uživatelů neskrývala nadšení z jednotlivých příhod, které „obnovily jejich víru v lidskost“.


Kateřina Gamal Richterová 11. 4. 2019

„Kdy jste se rozhodli, že budete homo?” Muž spustil lavinu příběhů, které baví internet

Někteří gayové, lesby a bisexuálové se občas setkávají se zvláštními otázkami, které se týkají jejich života nebo sexuality. Mnohdy pramení jen z nevědomosti nebo zvědavosti, nemusí za nimi být zlý úmysl. V gay komunitě se pak často takové historky tradují a jsou jedním ze zdrojů legrace při večírcích s přáteli, kde probíhá soutěž o nejbizarnější otázku. Na jednu z těch zřejmě nejčastějších se rozhodl na svém Twitteru zareagovat uživatel Simon H a oznámil tak svým sledujícím, kdy se ROZHODL, že bude gay. A svou otázkou „Takže. Gayové. Kdy jste se vy všichni rozhodli, že budete homo?” spustil lavinu. A tato „přiznání” baví internet. Z některých však současně mrazí.


Lukáš Houdek 8. 4. 2019

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.