Blog Nadpis

Příběhy, články a rozhovory

Rom v titulku prodává

Rom v titulku prodává, nekupujte nenávist

Romy soudíme přísněji. Soudí je tak i dospívající generace ve věku 15 až 25 let. Alespoň to ukázal nedávný průzkum agentury Median mezi tisícovkou respondentů. Zrekapitulujme si případy, kdy pouhá domněnka o romském pachateli stačila k odsudku všech Romů na sociálních sítích a v některých případech i k demonstracím pod taktovkou neonacistů.


Kateřina Čopjaková 13. 2. 2015

Umění se přizpůsobit

Umění přizpůsobit se

„Přizpůsobit se, přizpůsobit, to se lehko řekne, ale čemu se máme přizpůsobit?“ rozhořčeně mi říká čtyřicetiletá Elena, matka tří dětí, a rukou ukazuje ven. Venku běhají děti, postávají sousedé a na první pohled je vidět, že jsme v ghettu, že tu bydlí skoro jen samí Romové. Odstěhovat se není snadné, sehnat stálou práci je také těžké, ještě že se najde tu a tam nějaká brigáda a všechny děti z ghetta chodí do jedné školy, kam nechodí žádné bílé (české? etnicky české?) děti. Elena by ráda bydlela jinde, chtěla by, aby ona i její muž měli stálou práci a taky by chtěla pro své děti lepší školu. Jenže tvrdí, že to je v podstatě nemožné.


Saša Uhlová 7. 1. 2015

Kebaby nám diktovat nebudou!

Kebaby nám diktovat nebudou!

My Češi jsme prý smějící se bestie a smysl pro humor nám pomáhal zvládat obtížné okamžiky našich dějin. Budiž, ale v období míru a bezpečí nám to teda moc nejde a ani nepoznáme, když si někdo střílí z nás. Klidně skočíme na lep Japonci, který z Evropy vyhání přistěhovalce, zatímco nás vyzývá, abychom polonazí před mešitou venčili prasata a přestali jíst kebab.


Tereza Cajthamlová 5. 1. 2015

O českém antiislamismu

Petr Honzejk: O českém antiislamismu

V bojování cizích válek jsme my Češi mimořádně dobří. Víme přesně, co kdy kde má kdo udělat a zřídkakdy si to necháme pro sebe, protože jsme názoru, že plýtvat talentem se nemá a poradit, to my opravdu umíme. Jsme tím lepší, čím méně se nás problém týká a čím pravděpodobnější je, že ve skutečnosti nebudeme muset nic dělat. Když jde naopak o naše vlastní trable, tak ouha. Stavíme se k nim důsledně bokem. Tedy v lepším případě.


Petr Honzejk 31. 1. 2015

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.