Blog Nadpis

Příběhy, články a rozhovory

Analýza mediálního pokrytí uprchlické krize

Aktuální výzkumy potvrzují, že celostátní televize zůstávají pro Čechy jednoznačně hlavním zdrojem zpráv – a to ve všech věkových skupinách. Z tohoto hlediska lze předpokládat, že celostátní televize patří mezi média s nejvýraznějším vlivem na názorové klima v ČR. Analýza se zaměřila na dvě nejsledovanější zpravodajské relace: Události České televize a Televizní noviny TV Nova v období hlavního průběhu tématu mezi 4.3. a 30.9.2015. Celkem bylo analyzováno 5072 příspěvků (307 Události; 200 Televizní noviny).


Masarykova univerzita v Brně 15. 12. 2015

Analýza: Hejt nejvíc chutná, když se o něj můžeš podělit

Máme za sebou čtyři měsíce, za které analyzujeme, jak se lidé na českých internetech baví o menšinách, jmenovitě muslimech, Romech a homosexuálech. Protože data za delší časové období nebudou tolik poznamenána dočasnými výkyvy, můžeme si udělat obrázek, jak se český internetový buzz o menšinách vytváří a jakých nabývá podob.


Petr Kučera 9. 6. 2015

Infografika: Uprchlíci a čísla

S rostoucími počty příchozích uprchlíků do Evropy roste také strach jejích obyvatel. Ten je často posilován nedostatečnými (případně vylhanými) informacemi. Kolik uprchlíků přišlo do Evropy a Česka v posledních letech? Kolik je u nás za letošek žádostí o azyl a jaké jsou nejčastější trasy do Evropy po moři? Připravili jsme pro vás čtveřici přehledých infografik s konkrétními daty.


HateFree Culture 14. 9. 2015

Audio: Muslimští strašáci

Minulý týden jsme spolu s výzkumným a vzdělávacím projektem Muslimové.cz na Strakově akademii pořádali seminář pro zástupce neziskových organizací, institucí a médií s názvem Muslimští strašáci. Zde najdete audiozáznamy všech příspěvků včetně diskusí, které na semináři zazněly.


HateFree Culture 4. 3. 2015

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.