Přihlásit se + Přidej se!
Přihlašte se
You need to sign in to those awesome features
ANEBO
Remember me
Power by Joomla Templates - BowThemes

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Jméno (*)
Uživatelské jméno (*)
Heslo (*)
Potvrzení hesla (*)
Email (*)
Potvrzení e-mailu (*)

Cikáni si z našich daní můžou dovolit jezdit na nákupy taxíkem a my taháme tašky v ruce a pěšky.

Cikáni si z našich daní můžou dovolit jezdit na nákupy taxíkem a my taháme tašky v ruce a pěšky.
K. M., Ústí nad Labem

Zdroj: idos.czIdos.cz

Jak je to ve skutečnosti?

Většina rodin v Česku minimálně jednou měsíčně zajede na velký nákup do některého ze supermarketů, kde na rozdíl od nakupování v menších obchodech ušetří i několik set až tisíc korun. Většina na takové nákupy logicky jezdí autem. Ne všichni ale auto mají, proto na takový nákup, pokud je supermarket vzdálený i více než 5 km, využijí taxík. O to spíš, když je jízdné vyjde jen o pár korun dráž, než kdyby využili MHD.

Příklad 1

Většina obyvatel sídliště Chanov jezdí do mosteckého Tesca. Zjistili jsme proto ceny obousměrné jízdy pro 4 osoby.

MHD – 136 Kč (17 Kč za osobu, jedna cesta) http://jizdnirady.idnes.cz/most/spojeni/
Taxi – 160 Kč (80 Kč za celou skupinu, jedna cesta) http://taximost.cz/
Rozdíl činí 24 Kč

Příklad 2

Obyvatelé Trmic v Ústí nad Labem často nakupují v obchodním domě Kaufland. Uvedený příklad je za obousměrnou jízdu pro 6 osob.

MHD – 216 Kč (18 Kč za osobu, jedna cesta) http://jizdnirady.idnes.cz/ustinadlabem/spojeni/#nextanchor
Taxi – 244 Kč http://www.dogy32.cz/taxi/
Rozdíl 28 Kč

V obou uvedených případech činí rozdíl do 30 Kč ve prospěch MHD. Když přihlédneme k nevýhodám cestování MHD (čekání, přestupy, nošení těžkých tašek), případně k možnosti, že mají některé osoby ztíženou pohyblivost, pak je pochopitelné, že někteří raději volí taxi. Rodiny také často při vlastní cestě do obchodního centra nakupují pro další rodiny. Cesta na nákup taxíkem je tak z našeho pohledu jednoznačně výhodnější. Ruku na srdce, jeli byste vy za těchto podmínek autobusem?

Agentura pro sociální začlěňování - logo

Úřad vlády České republiky - logo

eea grants

CT-V2-lgv2

Projekt HateFree Culture realizuje Agentura pro sociální začleňování, jeden z odborů Úřadu vlády ČR. Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.